Bilim Fuarında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar 2017 – 2018 - Teknoloji ve Tasarım

Son Dakika

Home Top Ad

Reklam Alanı (Buraya Bakarlar)

Post Top Ad

Buraya Bakarlar (reklam)

1 Aralık 2017 Cuma

Bilim Fuarında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar 2017 – 2018

4006 Bilim Fuarları 2017-2018 Yılı Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

1) MEB’e bağlı 5-12. Sınıflar arasında eğitim öğretim hizmeti veren tüm devlet okulları ve BİLSEM’ler başvuru yapabilir.
2) Her okuldan sadece 1 tane Bilim fuarı başvurusu yapılabilir ve 1 tane yürütücü olabilir.
3) Öğretim programlarında Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik ve Türkçe vb. derslerden en az üçüne yer veren Mesleki Eğitim Merkezleri başvuru yapabilirler.
4) Yürütücü olabilmek için okulda kadrolu, sözleşmeli ya da tam zamanlı görevlendirilmiş bir öğretmen olması yeterlidir.
5) Okul müdürü ve müdür yardımcıları hiçbir şekilde yürütücü OLAMAZ.
6) Sözleşmeler bu yıl e-imza ile sistem üzerinden imzalanacak ve TÜBİTAK’a online iletilmiş olacaktır. Bu yüzden yürütücü olacak herkesin e imza alması gerekmektedir.
e-imza almak için ilçelerden gönderilen yazılara cevaben listeye gerekli bilgiler iletilmeli ve e-imza için ön başvuru yapmış olmalısınız.
7) e-imza ücretlerini proje yürütücüleri kendileri karşılayacaklardır ve 4006 bilim fuarlarınız bittikten, proje ile ilgili tüm bilgilerinizi girdikten sonra TÜBİTAK tarafından proje teşvik ikramiyesi adı ile yürütücü olan arkadaşlara 250 tl ücret ödemesi yapılacaktır.
😎 Projelerinizi sisteme girmeniz, il danışmanlarınızdan proje ile ilgili görüşlerini almanız ve gerekirse buna göre değişikliklerinizi yapmanız gerekmektedir (1 Aralık 2017 son tarih). Ardından projelerinizin resmi olarak onaylanıp onaylanmadığı ile ilgili TÜBİTAK tarafından 25 Aralık 2017 tarihinde sistem üzerinden yapılacak ilan ile öğreneceksiniz. Sözleşmeler 9-16 Ocak tarihleri arasında e-imza ile imzalanacaktır. 5000 tl olan proje destekleriniz 17 Ocak 2018 tarihi itibariyle hesaplarınıza aktarılmaya başlanacaktır. (Bu tarihler TÜBİTAK tarafından duyurulmuştur ve herhangi bir aksaklık yaşanmadığı takdirde tarihlere sadık kalınması planlanmaktadır)
9) Projelerinizin sisteme girilmesi için son tarih 1 Aralık 2017’dir.
10) Projeleriniz sisteme girilip onayladıktan sonra il temsilcilerinin ekranına düşmektedir. İl temsilcileri, sergilenmesi planlanan projelerde düzeltme yapılmasını veya farklı bir proje önerilmesini talep edebilirler. O yüzden ne kadar erken projelerinizi sisteme yükler ve onaylarsanız il temsilcilerinin bunları incelemesi ve sizlere dönütler vermesi de o kadar erken ve sağlıklı olur. Sizlere tavsiyem projelerinizi mümkün oldukça erken sisteme girip il temsilcilerinizle iletişime geçmenizdir. Kendileri ile iletişimleriniz sonucunda değişiklik yapmanız gereken projeler var ise onayı kaldırıp tekrar düzenleme yapabilir ve onaylama işlemini tekrar gerçekleştirebilirsiniz. Ama unutmayın onayı kaldırıp tekrar onaylamanız için son tarih 1 Aralık 2017’dir.
11) Fuarda sergilenecek projelerde alan sınırlaması yoktur. Tüm branşlardan İngilizcede dahil proje yapılabilir.
12) Hizmet bölgesi 1,2,3,4 olanlarda EN AZ 20,
hizmet bölgesi 5 ve 6 olanlarda EN AZ 10 proje yapmaları gerekmektedir.
Bu sene yapılan değişiklikle proje sayınızı istediğiniz şekilde arttırabilirsiniz.
13) Fuarda sergilenecek projelerin türleri üç şekilde olabilir.
a) Araştırma projesi
b) Araştırma ve geliştirme
c) Bilgi araştırması
14) Yapacağınız projelerin % 50’si ARAŞTIRMA PROJESİ OLMAK ZORUNDADIR.
15) Projelerinizde en az 3 farklı alandan proje de olmak zorundadır. Yani matematik, fizik, kimya, tarih, coğrafya, felsefe, mühendislik, yabancı dil, bilgisayar yazılım vb. alanlarından en az 3 tanesini içermesi gerekmektedir. Sadece tek bir alandan oluşan fuar düzenleyemezsiniz.
16) Fuarlarınızdaki her bir proje için en fazla 5 danışman öğretmen ve 20 öğrenci görev alabilir.
17) Fuarlarınızı 18 Nisan-1 Haziran 2018 tarihleri arasında 1 veya 2 gün şeklinde düzenleyebilirsiniz.
18) Katılım belgeleri şablon şeklinde sözleşmelerle birlikte okul müdürlüklerine gönderilecektir ve katılım belgeleri okul müdürlüklerince düzenlenecek ve dağıtımı yapılacaktır.
Gaziantep İl Temsilcilerimiz;
Doç. Dr. Ali BOZKURT —- alibozkurt@gantep.edu.tr
Yard. Doç. Dr. Adile AKPINAR —– aozdemir@gantep.edu.tr
Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE birimi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızdan sitemiz değil tamamen siz sorumlusunuz bunu asla unutmayın. Kimsesinin hakkında yalan yanlış bilgiler vermeyin, küfür etmeyin aşağılaşmayın, Zaten ben onları yayınlamam. Ama saklı tutarım herhangi bir yasal çerçevede kullanılması amaçlı... Ha bi de reklam yapmayın gözünüzü seveyim ....
Sevgilerle iyi yorumlar...

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Sayfalar