Lastik Desenleri
1- Düz tip lastik avantajları: Üstün direksiyon hakimiyeti, sessiz ve üstün sürüş konforu. ve daha az yakıt tüketimi.
2- Dişli tip lastik avantajları: Üstün çekiş ve yola tutunma, üstün fren performansı, ıslak zeminler, çamur ve karda üstün manevra performansı, asfalt dışı yolda üstün çekiş.
3- Blok tip lastikler: Üstün kavrama ve çekiş gücü, Üstün fren performansı
4- Düz-Dişli tip lastikler: İyi dengelenmiş direksiyon hakimiyeti ve çekiş yeteneği, hem ön, hem çeker aksta kullanım imkanı, asfalt dışı kullanıma uygunluk
5- Kar-Çamur tip lastikler: kar ve çamurda üstün çekiş gücü, fren emniyeti ve yol kavrama performansı.
Lastiği oluşturan katmanlar
Lastik Üzerindeki Yazılar
Örnek vererek, lastik yazı ve rakamlarının açıklamasına geçelim.
“Örnek Ölçü: 175 65 R14 82T”
175: Lastik taban genişliği – milimetre ölçü birimi kullanılır
65: Yanak yüksekliğinin lastik taban genişliğine oranı – % (yüzde olarak)
R: Lastiğin radial yani telli olduğu anlamına gelir
14: Lastik iç çapı, jant ölçüsü olarak da geçer. – inch ölçü birimi kullanılır, 1 inch= 25.4mm
82: Lastiğin taşıyabileceği yük endeksi. 82 = 475 Kg (aşağıdaki tabloda yük sınıfları ve taşıyabildikleri ağırlıklar belirtilmiştir)
65: Yanak yüksekliğinin lastik taban genişliğine oranı – % (yüzde olarak)
R: Lastiğin radial yani telli olduğu anlamına gelir
14: Lastik iç çapı, jant ölçüsü olarak da geçer. – inch ölçü birimi kullanılır, 1 inch= 25.4mm
82: Lastiğin taşıyabileceği yük endeksi. 82 = 475 Kg (aşağıdaki tabloda yük sınıfları ve taşıyabildikleri ağırlıklar belirtilmiştir)
T: Lastiğin hız sınıfı. T = 190 km/h (aşağıdaki tabloda hız sınıfları ve çıkabildikleri maksimum hızlar belirtilmiştir)
Lastik hız sınıfları
TL :Tubeless (iç lastiksiz), halk dilinde dubleks olarak tanımlanmaktadır.
TT: Tube-Type (iç lastikli)
RF (Rein-Force): Güçlendirilmiş
XL (Extra Load): Daha Fazla Yük
TT: Tube-Type (iç lastikli)
RF (Rein-Force): Güçlendirilmiş
XL (Extra Load): Daha Fazla Yük
Lastik aşınma miktarı çizgisi
Lastik tabanında bulunan bu kabartma çizgilerde ki amaç ise, lastiğin ne kadar aşındığını kullanıcıya göstermektir. Lastiğin diş yüksekliği, lastik kullanıldıkça aşınıp bu çizgiye geldiği zaman, güvenli sürüş özelliklerinin çok azalmış olduğunun, bunun yanında yol tutuş özelliğinde ise eksilmelerin ortaya çıkacağını vurgular.
Lastik üretim tarihi
Dikkat edilmesi gereken konulardan biridir. Lastik almaya gittiğimiz de, mutlaka bu tarihe bakılmalıdır. Büyük marketlerde ve lastik satıcılarının kampanyalarında bile, mutlaka üretim tarihine bakılmalıdır. Lastiklerin teknik olarak kullanımı 4 yada 5 yıldır ama yeterli önlem alınmazsa (nem, ısı, koku vb..), bu ömür 2 yıla kadar inmektedir. Lastik alırken mutlaka son 2 yıl içinde üretilmiş olanları tercih edin.
Örnekte ki üretim tarihi olarak “1204 sayısı” 2004 yılının, 12.haftası anlamına gelmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızdan sitemiz değil tamamen siz sorumlusunuz bunu asla unutmayın. Kimsesinin hakkında yalan yanlış bilgiler vermeyin, küfür etmeyin aşağılaşmayın, Zaten ben onları yayınlamam. Ama saklı tutarım herhangi bir yasal çerçevede kullanılması amaçlı... Ha bi de reklam yapmayın gözünüzü seveyim ....
Sevgilerle iyi yorumlar...